Roczny plan pracy Szkoły Podstawowej w Boczowie im. Leśników Lubuskich
na rok szkolny 2024/2025
Plan opracowany został na podstawie:
- Podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024.
- Planu nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty na rok szkolny 2023/2024.
- Wniosków sformułowanych na zebraniu rady pedagogicznej podsumowującym rok szkolny 2022/2023.
I Organizacja pracy
Liczba oddziałów w roku szkolnym 2023/2024 i przydział wychowawstw oraz sal:
LP | Wychowawca | Przydział sal | |
1. | Klasa I | Anna Lorek | 9 |
2. | Klasa II | Helena Sobczak | 10 |
3. | Klasa III | Danuta Żuklińska | 8 |
3. | Klasa IV | Urszula Górczak | 14 |
4. | Klasa V | Maczyńska Małgorzata | 16 |
5. | Klasa VI | Natalia Bulcewicz | 17 |
6. | Klasa VII | Agnieszka Ciesielska | 24 |
7. | Klasa VIII | Anna Młyńczak | 15 |
II Kalendarz roku szkolnego
- Rozpoczęcie Roku Szkolnego 02.09.2024 (poniedziałek)
- Zimowa przerwa świąteczna 23-31.12.2024(poniedziałek-wtorek)
- Ferie zimowe 20.01.2025 – 02.02.2025
- Wiosenna przerwa świąteczna 17-22.04.2025 (czwartek-wtorek)
- Zakończenie zajęć edukacyjnych 27.06.2025 (piątek)
- Przerwa wakacyjna 28.06.2025 – 31.08.2025
Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych:
- Dzień wolny od zajęć lekcyjnych 11.10.2024r. (piątek)
- Dzień Edukacji Narodowej 14.10.2024r. (poniedziałek)
- Dzień wolny od zajęć lekcyjnych 31.10.2024r. (czwartek)
- Dzień wolny od zajęć lekcyjnych 30.04.2025 r. (środa)
- Dzień wolny od zajęć lekcyjnych 02.05.2025 r. (piątek)
- 13- 15.05.2024 r. (wtorek, środa, czwartek – egzaminy ósmoklasisty)
- Dzień wolny od zajęć lekcyjnych 20.06.2025 r. (piątek)
Terminy zebrań z rodzicami:
- 12.09.2024r. godz.16.30
- 14.11.2024r. godz.17.00
- 16.01.2025r. godz.17.00
- 20.03.2025r. godz.16.30
- 12.05.2025r. godz.16.30
III zadania dydaktyczne
Zadania | Sposób realizacji | Osoby
odpowiedzialne |
Termin
realizacji |
1. Osiąganie wysokich wyników nauczania.
Rozpoznawanie indywidualnych możliwości uczniów. |
1. Aktualizacja planów i programów nauczania. | wszyscy nauczyciele | cały rok |
2. Współpraca z psychologiem, pedagogiem, poradnią psychologiczno-pedagogiczną i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych możliwości ucznia. | nauczyciele przedmiotu |
IX-VI |
|
3. Wypracowanie systemów motywujących uczniów do nauki (systematyczna praca). | wszyscy nauczyciele |
IX – VI |
|
4. Poprawa wyników nauczania
-zwrócenie uwagi na czytanie ze zrozumieniem i wykorzystanie wiedzy w praktyce. -stosowanie metod aktywizujących i praktycznego działania uczniów m.in. wykorzystanie tablic interaktywnych, -praca nad osiągnięciem wysokiego wyniku sprawdzianu zewnętrznego. |
wszyscy nauczyciele |
IX – VI |
|
5. Systematyczne eliminowanie wiedzy encyklopedycznej. | wszyscy nauczyciele | IX – VI | |
6. Analiza wyników nauczania. | wszyscy nauczyciele |
IX – VI |
|
7. Zgłoszenie udziału szkoły do sprawdzianów próbnych. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych ucznia oraz zastosowanie systemu badań osiągnięć edukacyjnych służących ocenie realizacji podstawy programowej oraz prognozie wyników na sprawdzian zewnętrzny. | dyrektor, nauczyciele przedmiotu | IX- III | |
2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych. | 1. Dostosowanie wymagań edukacyjnych i zadań w pracy na lekcji, sprawdzianach, w pracy domowej do indywidualnych możliwości ucznia. | wszyscy nauczyciele |
IX – VI |
3. Kontrola i systematyczna ocena osiągnięć uczniów | 2. Kształcenie u uczniów poczucia odpowiedzialności za uzyskane oceny. | wszyscy nauczyciele | IX – VI |
3. Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli. | dyrektor szkoły | raz na
miesiąc |
|
4. Badanie wyników nauczania.
|
dyrektor szkoły | zapl w pl. nadzoru oc. śród. i rocz | |
5. Obserwacje diagnozujące. | dyrektor szkoły | IX – VI | |
6. Omówienie na zebraniu z rodzicami zagadnienia oceniania uczniów posiadających opinię z Poradni Psych-Pedag. | wychowawcy |
IX |
|
4. Praca z uczniami uzdolnionymi i mającymi trudności. | 1. Zorganizowanie zajęć dydaktyczno– wyrównawczych i korekcyjno – kompensacyjnych. | nauczyciele przedmiotów | cały rok |
2. Popularyzacja dorobku szkolnego ucznia zdolnego. | wszyscy nauczyciele | IX – VI | |
3. Organizowanie nauki własnej, odrabianie prac domowych w świetlicy. | nauczyciele świetlicy | IX – VI | |
4. Systematyczne kontrolowanie ćwiczeń i zeszytów
– walka z błędami ortograficznymi. |
nauczyciele przedmiotu |
IX – VI |
|
5. Doskonalenie pracy w zespołach koleżeńskich. | wszyscy nauczyciele | IX – VI | |
6. Pomoc rodzicom ucziom mających trudności w nauce i wybitnie uzdolnionych w nawiązaniu kontaktu z Poradnią Psychogiczno – Pedagogiczną w Sulęcinie. | wszyscy nauczyciele |
IX – VI |
|
5. Ukierunkowanie zainteresowań uczniów na różne dziedziny wiedzy. | 1. Zachęcanie i przygotowanie uczniów do
udziału w konkursach na różnych szczeblach. |
nauczyciele przedmiotu | IX – VI |
2. Zachęcanie i przygotowanie uczniów do
udziału w konkursach przedmiotowych. |
nauczyciele przedmiotu | IX – VI | |
3. Planowanie wycieczek klasowych i ogólnoszkolnych. | wychowawcy klas | IX-VI | |
4. Pierwsze spotkanie z biblioteką dla klasy I. | Helena Sobczak | IX | |
6. Samokształcenie i doskonalenie zawodowe.
|
1. Przygotowanie tematyki zebrań szkoleniowych Rady Pedagogicznej. | dyrektor | IX, III |
2. Urozmaicanie form wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. | dyrektor
|
IX | |
3. Aktywny udział nauczycieli w kursach i szkoleniach zewnętrznych. | chętni nauczyciele
|
IX – VI |
|
4. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. | chętni nauczyciele
|
IX – VI | |
7. Analiza wyników sprawdzianu zewnętrznego | 1. Analiza sprawdzianu zewnętrznego i opracowanie wniosków do konstruowania sprawdzianów i badań w przyszłym roku. | nauczyciele przedmiotów |
IX |
2. Włączenie do przedmiotowych planów dydaktycznych działań doskonalących, mających wpływ na wynik nauczania. | nauczyciele przedmiotu |
IX – VI |
|
8. Wdrażanie metod aktywizujących proces nauczania. | 1. Wykorzystanie elementów dramy na lekcjach
j. polskiego, j. niemieckiego i j. angielskiego historii oraz w klasach I – III. |
nauczyciele przedmiotu | IX – VI |
2. Burza mózgów przy wprowadzaniu nowego materiału na poszczególnych przedmiotach. | nauczyciele przedmiotów | IX – VI | |
3. Stosowanie metod aktywizujących na prowadzonych zajęciach. | nauczyciele przedmiotów |
IX – VI |
|
4. Udział w lekcjach koleżeńskich. | wszyscy nauczyciele | IX – VI | |
9. Rozwijanie kompetencji cyfrowych kreatywność i przedsiębiorczy u uczniów. | 1. Zastosowanie technologii informacyjnej do wzbogacania wiedzy,wyszukiwania informacji, korzystania ze sprzętu pozyskanego w ramach programów „Laboratoria przyszłości”, poczty elektronicznej, e-dziennika, strony szkoły, tworzenia prezentacji multimedialnych,filmów, konsultacji w formie zdalnej.
2. Korzystanie przez uczniów z laptopów, tabletów i innego sprzętu w klasach, wykorzystywanie podczas zajęć tablic multimedialnych, projektorów. |
wszyscy nauczyciele | IX – VI |
IV Zadania wychowawcze
Zadania | Sposób realizacji | Osoby
odpowiedzialne |
Termin
realizacji |
1. Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych młodzieży | 1. Włączenie tematyki rocznic narodowych
· Odzyskanie Niepodległości · Uchwalenie Konstytucji 3 Maja
|
Kamilla Barłowska | XI
IV-V |
2. Zorganizowanie Pasowania Pierwszoklasisty. | Helena Sobczak
|
X | |
3. Zapewnienie warunków do realizowania zadań z zakresu wolontariatu | opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu | IX-VI | |
2. Wyrabianie nawyków kulturowych.
|
1. Zwracanie uwagi na kulturę języka w czasie przerw. | nauczyciele dyżurujący | IX – VI |
2. Uczenie zasad savoir – vivru na godzinie wychowawczej. | wychowawcy klas | IX – VI | |
3. Systematyczne apelowanie do rodziców o uczulanie swoich dzieci na zasady dobrego wychowania. | wychowawcy klas, dyrektor szkoły, | IX – VI | |
4. W ramach godzin z wychowawcą planowanie ćwiczeń pozwalających wyrabiać nawyki właściwego zachowania się w różnych sytuacjach (np. gdy dziecko wygrywa, przegrywa).
|
wychowawcy klas | IX – VI | |
3. Wdrażanie do samorządności uczniów.
|
1. Wybór opiekuna Samorządu Uczniowskiego. | wybory SU | IX |
2. Przeprowadzenie demokratycznych wyborów do rad klasowych i SU. | opiekun SU | IX | |
3. Przeprowadzenie apeli i uroczystości szkolnych wg harmonogramu. | wychowawcy klas opiekun SU | IX – VI | |
4. Dbałość o estetykę szkoły i terenu wokół. Motywowanie do aktywnej ochrony zasobów środowiska
naturalnego.
|
1. Zadbanie o czystość sal lekcyjnych, szkoły i jej otoczenia. | wychowawcy klas, opiekun SU | IX – VI |
2. Pielęgnowanie ogródka (w doniczkach) przy szkolne. | wychowawcy klas 1-3, nauczyciel przyrody i biologii,
|
IX –X, IV- VI | |
3. Zorganizowanie zbiórki surowców wtórnych. | wychowawcy klas | IX – VI | |
5. Kształtowanie etycznej postawy uczniów w stosunku do otaczającej przyrody i świata zwierząt.
|
1. Systematyczne dokarmianie zwierząt i ptaków
w okresie zimowym. |
wychowawcy klas | XI-III |
2. Wyjazdy do szkół leśnej w ramach współpracy z Patronami Szkoły. | Agnieszka Ciesielska | IX – VI | |
3. Zorganizowanie obchodów Światowego Dnia Ziemi.
|
wychowawcy klas | 22 IV
|
|
6. Kultura fizyczna. Turystyka. | 1. Przygotowanie uczniów do uzyskania karty rowerowej.
|
Piotr Pochrząszcz | VI |
2. Aktywny udział uczniów w szkolnych i międzyszkolnych zawodach
|
nauczyciele techniki, wf | IX-VI | |
3. Organizowanie wycieczek. | wychowawcy klas | IX-VI | |
4. Udział uczniów w wycieczkach– sposób na poznanie regionu i czynna forma wypoczynku. |
wychowawcy klas |
IX – VI |
|
7. Współpraca szkoły z rodzicami i instytucjami na terenie gminy | 1. Włączenie rodziców w organizację imprez kasowych szkolnych. | wychowawcy klas | IX – VI |
2. Nawiązywanie współpracy z instytucjami, zakładami pracy w celu sponsoringu. |
dyrektor szkoły |
IX – VI |
|
3. Prowadzenie teczki wychowawcy klasowego. | wychowawcy klas | IX-VI | |
8. Promocja szkoły. | 1. Współpraca z mediami. | IX-VI | |
2. Organizowanie uroczystości i imprez środowiskowych. | nauczyciele i Rada Rodziców |
IX-VI |
|
3. Prowadzenie strony internetowej. | Piotr Pochrząszcz | XI -VI |
V Zadania opiekuńcze
Zadania | Sposób realizacji | Osoby
Odpowiedz. |
Termin
realizacji |
1. Opieka nad dziećmi w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. | 1. Realizacja zagadnienia: Bezpieczna droga do i ze szkoły – ćwiczenia praktyczne i pogadanki. Spotkanie z policjantami. | wychowawcy klas, n-l techniki i w-f | IX -VI |
2. Organizacja opieki pedagogicznej | wszyscy nauczyciele | IX -VI | |
3. Zapewnienie pomocy psychologiczno‑pedagogicznej | dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny, pedagog specjalny | IX -VI | |
4. Spotkania z higienistką –pogadanki i ćwiczenia praktyczne na tematy higieny osobistej i zdrowego stylu życia. | dyrektor szkoły, wychowawcy klas |
IX-VI |
|
5. Udział w programach „Szklanka mleka” „Owoce w szkole”. | dyrektor szkoły | IX – VI | |
6. Organizacja doradztwa zawodowego, wspieranie uczniów klas VII i VIII w wyborze dalszej ścieżki kształcenia | doradca zawodowy, wychowawcy klas | IX-X | |
7. Próbna ewakuacja szkoły. | dyrektor | IX-X | |
8. Organizacja świetlicy szkolnej. | dyrektor szkoły | IX-VI | |
9. Organizacja dożywiania. | dyrektor szkoły | IX-VI |