Listopadowe „spotkanie” w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”
W listopadzie mimo natłoku spraw i napiętego harmonogramu szkolnego udało się wygospodarować czas na zajęcia z #LaboratoriaPrzyszlosci i #LaboratoriaPrzyszłości.
W ramach projektu, uczniowie klasy IV mieli okazję zaprojektować indywidualne tabliczki na swoje szkolne szafki przy użyciu programu Tinkercad. Wykorzystując możliwości nowoczesnej technologii, tabliczki zostały wydrukowane na drukarce 3D. Proces ten nie tylko zainteresował uczniów, ale również pozwolił im na pierwsze spotkanie z tym innowacyjnym narzędziem technologicznym.
Po wydrukowaniu tabliczek, uczniowie mogli wyrazić swoją kreatywność, malując je według własnych pomysłów przy użyciu specjalnych farb zakupionych w ramach projektu. Następnie tabliczki zostały umieszczone na szafkach za pomocą kleju na gorąco, co było dodatkowym etapem, w którym uczniowie aktywnie uczestniczyli.
Uczniowie starszych klas mieli możliwość eksploracji świata za pomocą technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Dzięki okularom VR mogli przeżyć niezwykłe przygody, takie jak obserwacja zmian klimatycznych, spotkanie z niedźwiedziem polarnym, eksploracja tornada, wirtualne zwiedzanie Madagaskaru oraz pływanie z żółwiami z Galapagos. Dodatkowo, poprzez te doświadczenia, uczniowie zdobyli wiedzę na temat e-odpadów i zrozumieli, w jaki sposób elektronika wpływa na środowisko naturalne.
Te zajęcia nie tylko dostarczyły uczniom fascynujących doświadczeń, ale także pozwoliły im na rozwój umiejętności technicznych, kreatywności oraz świadomości ekologicznej. Integracja nowoczesnych technologii z edukacją przyniosła niezwykłe rezultaty, inspirując uczniów do eksploracji świata w innowacyjny sposób.
Fotorelacja ——-> kliknij tutaj